19 Eylül 2014 Cuma

YAZ REVANİSİ

Çok uzun süredir bu tarifivermek istiyordum ama her sefer fotoğraf çekmeyi unuttuğum için bir türlü yazamadım:) Bugün en sonunda canım arkadaşlarım Ali ve Şenda bana misafir geldiler ve onların sevdiği bu tatlıyı hem yaptım hem de fotoğrafladım...
Revani denilince aklınıza ağır şerbetli bir tatlı gelebilir ama bu tarif çok hafif. Mutlaka denemenizi öneririm. Sıcak yaz günlerinde de soğuk kış günlerinde de afiyetle yiyebileceğiniz limon kokulu , bol cevizli bir revani tarifi:)


 


Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı irmik
3 yemek kaşığı un
4 yemek kaşığı  toz şeker
1 paket kabartma tozu
1/2  çay kaşığı karbonat
1 paket vanilya
1 limon kabuğu rendesi ve 2 yemek kaşığı limon suyu
1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz

Şerbeti için:

3 su bardağı su
3 su bardağı toz şeker
1 çay kaşığı limon suyu

Yapılışı:

Öncelikle şerbetimizi hazırlayalım ki tatlımız pişene kadar o soğusun. Bir tencereye şekeri ve suyu koyup orta ateşte kaynayana kadar pişirelim. Ocaktan almaya yakın 1 çay kaşığı limon suyunu ekleyip bir taşım kaynatıp soğumaya bırkalım.
Başka bri kapta yumurtaları ve şekeri , şeker eriyene kadar çırpalım.Ardından diğer malzemeleri ekleyip karıştıralım.Yağlanmış 25x35 cmlik kalıbımıza dökelim ve önceden ısıtılmış 175 derece fırında üzderi kızarana kadar pişirelim.
Fırından çıkınca 2-3 dakika kadar bekleyip soğumuş şerbeti üzeine dökelim. Soğuduktan sonra buzdolabına koyun ve 2-3 saat dinlendirin.

Üzerine ceviz kırıklarını serperek servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder