26 Kasım 2010 Cuma

Damla Çikolatalı Kek


Bu  benim yıllardır yaptığım klasik kekimin tarifimin sadece unu azaltılmış ve evde yğurt az kaldığı için süt ekleyerek yaptığım uydurma bir tarif. Ama piştikten sonra o yumuşacık kekleri tadına bakan herkes beğendi ve afiyetle yedik. Bayramın 3. günü çok sevgili arkadaşlarım Bige, eşi Selçuk ve dünya tatlısı oğulları Ata'cım bize bayram ziyaretine geldiler. Çanakkele'ye taşındıkları için çok fazla görüşemez olduk.
Onlara ne hazırlayım diye düşünürken ,tabi hızlı olmam lazım , küçük prenses Ada uyurken halletmem laızm:)buzluktan kıymalı  böreklerimi çıkardım.Birde bu uydurma kekleri yaıverdim. Ohh doyurduk işte karnımızı bir güzel. Tabi kekten çok böreğe rağbet oldu ama:)

Malzemeler

3 yumurta
1,5 su bardağı tozşeker
2,5 su bardağı un
3/4 su bardağı yoğurt
1/4 su bardağı süt
1 paket kabatma tozu
1 paket vanilya
1/2 su bardağı damla çikolata

Yapılışı

Yumurta ve şekeri , şekerler iyice eriyene kadar çırpıyoruz. Daha sonra yoğurt,süt ve yağıda ekleyerek biraz daha çırpalım.. En son un, kabartma tozu vanilya ve çikolataları ekleyerek un yokoluncaya kadar çok fazla olamamak şartıyla tüm malzemeleri karıştıralım.
ben yemesi daha kolay olduğu için kağıt kek kalıplarına döktüm.İsterseniz yağlanmış kek kalıbına da dökebilirsiniz.Tabi canım kocam bana bir türlü silikon muffin kalıbı almadığı için keklerim biraz yayılıyorlar ama lezzetleri harika:)
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirelim.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder